วันพุธที่ 25 มิถุนายน พ.ศ. 2568

Epilepsy Art Therapy : Pop Art Jeff Koons And Popeye Questioning Populist Art Of Gene Deitch By Panupon Sukhsri / Pop Art จากศิลปะร่วมสมัย Popeye การตั้งคำถามกับศิลปะประชานิยม โดย ภาณุภณ สุขศรี

 


Epilepsy Art Therapy

Pop Art จากศิลปะร่วมสมัย Popeye การตั้งคำถามกับศิลปะประชานิยม โดย ภาณุภณ สุขศรี

Questioning Pop Art Jeff Koons And Popeye Populist Art Of Gene Deitch

โดย ภาณุภณ  สุขศรี

By Panupon  Sukhsri

๏#epilepsyartist#epilepsyart#arttherapy#epilepsyarttherapy#てんかんアートセラピー#ศิลปะบำบัดลมชักฯ

 

ข้อกังขาที่แก้ไม่ได้ การ์ตูนเป็นคำทับศัพท์

ป็อปอายเอย นามกร นามไทยคือ...เนตรนิยม
ชูเชิดจักษ์
จักษุจับจิต

Beyond doubt Cartoons are transliterated words

Popeye, Thai name is ... Popularism Elevate Eye catching

Oh, I'm Popeye the Sailor Man,
I'm Popeye the Sailor Man.
I'm strong to the finich
Cause I eats me spinach.
I'm Popeye the Sailor Man. I'm one tough Gazookus

Which hates all Palookas

Wot ain't on the up and square.

I biffs 'em and buffs 'em

And always out roughs 'em

But none of 'em gets nowhere.

If anyone dares to risk my "Fisk",

It's "Boff" an' it's "Wham" un'erstan'?

So keep "Good Be-hav-or"

That's your one life saver

With Popeye the Sailor Man

I'm Popeye the Sailor Man,

I'm Popeye the Sailor Man.

I'm strong to the finich

Cause I eats me spinach.

I'm Popeye the Sailor Man.I’m one tough Gazookus
Which hates all Palookas
Wot ain’t on the up and square.
I biffs ‘em and buffs ‘em
And always out roughs ‘em
But none of ‘em gets nowhere. I’m one tough Gazookus
Which hates all Palookas
Wot ain’t on the up and square.
I biffs ‘em and buffs ‘em
And always out roughs ‘em
But none of ‘em gets nowhere. I’m one tough Gazookus
Which hates all Palookas
Wot ain’t on the up and square.
I biffs ‘em and buffs ‘em
And always out roughs ‘em
But none of ‘em gets nowhere

ดังเช่นเพลงเปิดของการ์ตูนคุณจะพบบถ้อยคำต่างๆที่เป็นคำย่อคล้ายคำแสลง จึงเป็น ประเด็นหนึ่งให้เกิดการใช้ชื่อการ์ตูนกับ ศิลปะประชานิยม

Like the cartoon's opening song, you will find words that are acronyms like slang, so it is one point to use the cartoon name with Pop art

Finich ,Gazookus ,Palookas ,biffs 'em and buffs 'em ,Fisk ,Boff ,Wham ,Good Be-hav-orI’m one tough Gazookus
Which hates all Palookas
Wot ain’t on the up and square.
I biffs ‘em and buffs ‘em
And always out roughs ‘em
But none of ‘em gets nowhere
I’m one tough Gazookus
Which hates all Palookas
Wot ain’t on the up and square.
I biffs ‘em and buffs ‘em
And always out roughs ‘em
But none of ‘em gets nowhere.

If anyone dares to risk my "Fisk",
It's "Boff" an' it's "Wham" un'erstan'?
So keep "Good Be-hav-or"
That's your one life saver
With Popeye the Sailor Man.

I'm Popeye the Sailor Man,
I'm Popeye the Sailor Man.
I'm strong to the finich
Cause I eats me spinach.
I'm Popeye the Sailor Man.

เรื่องอนาโตมีจากการ์ตูนป็อปอาย ตอน "จิตเหนือกล้ามเนื้อ"เรือนร่างกับตัวละคร

First step if thought in begin of sketch line anatomy is from the Popeye cartoon episode "Mind Over Muscles", the body and the characters.

กายวิภาค ขณะเบ่งกล้ามไปร่างบรูตัส

Anatomy while pushing muscles into Brutus's body


การเบ่งกล้ามให้สมดุลย์ จากร่างปกติที่มีกล้ามแค่ ท่อนแขนด้านล่าง

Balancing the muscles to balance from normal bodies that only have muscles lower arm

FASION OF POPEYE IN JAPANESE

เนื่องจากในการ์ตูนตอน “You’re a Sap,Mr.Jap” มีเรื่องราวของประเทศญี่ปุ่น การ์ตูนตอนนี้จึงไม่ปรากฎฉายเนิ่นนานหลายปี เนื่องจากถูกมองเรื่องเชื้อชาติว่าเป็นการ์ตูนล้อเลียนแห่งประเทศญี่ปุ่น ฉะนั้นมันจึงเป็นเหมือนว่า ปัญหาแห่งการตัดสิทธิ์การฉายจากตอนของการ์ตูนมีเกิดชึ้นในประชานิยม และนั้นนำไปสู่ POPART OTAKU (POKU)ซึ่งเป็นศิลปะแห่งการหยิบยืมAppropriation Art และศิลปะเชิงแนวคิดConceptual Art

Because in japan Episode You're a Sap, Mr. Jap The film was unavailable for commercial release for years due to its racially offensive caricaturing of the Japanese, So it’s look like problem of banned episode appear Popeye in Fashion and that’s make it in to POPART OTAKU (Poku) Appropriation Art and Conceptual Art  

https://ukm.propstoreauction.com/m/lot-details/index/catalog/169/lot/47190/?url=%2Fm%2Fview-auctions%2Fcatalog%2Fid%2F169%2F%3Fpage%3D6%26items%3D96&fbclid=IwAR1B8kPjymbH3qWsy96s_H7W9Ib2u7ONnnj0hs2sbEB_0XZXelpFAU6kiWM

https://en.wikipedia.org/wiki/Popeye_(magazine)

หากกลับมาย้อนคิดถึงการ์ตูนเรื่องอื่นๆของGene Deitch Tom and Jerry มีผลงานจากศิลปินชาวญี่ปุ่นTaka Inoueซึ่งผลงานนั้นถูกสร้างด้วยการคัดเลือกฉากขำขันในรูปแบบประติมากรรม

If think about another cartoon of Gene Deitch Tom and Jerry have one of Model Kit Art from Taku Inoue That he chose to build art from sculpture from comedy scene.

https://twitter.com/inouetable?lang=de

"เมื่อศิลปะแห่งการหยิบยืมกลายเป็นงานบูชาผู้ถูกหยิบยืม"

หากจะกล่าวถึงศิลปะกับการ์ตูนก็คงต้องนึกถึง รอย ลิกเทนสไตน์  หนึ่งในศิลปะเชิงป็อปอาร์ต ซึ่งรวมไปจนถึง มิ้กกี้เม้าส์ ของ แอนดี้วอร์ฮอลล์ ซึ่งเป็นผู้ส่งอิทธิพลไปยังศิลปินและงานต่างๆรวมไปจนถึงPOKU แบบศิลปะสมัยใหม่ของญี่ปุ่น

"When the art of borrowing becomes a work of worship for the borrowed"

If talking about art and comics, one might think of Liechtenstein, one of pop art. Which includes Andy Warhol's Mickey Mouse Which influenced artists and events, including POKU Modern Japanese art

"ศิลปะแห่งการหยิบยืม จากผู้สร้างทัศนคติกับลูกโป่ง เจฟคูน และวัตถุแห่งโลกการ์ตูนที่ถูกหยิบยืมป็อบอาย" วัตถุจากมุมมองสุดโต่งกับศิลปินผู้ไม่ได้สร้างงานด้วยตนเองแต่หยิบยืมแบบมีกระบวนการทางบริบทแห่งบริษัทศิลปะ

"The art of borrowing From the creator of the attitude to Jeff Koon's balloon and the object of the comic world that has been borrowed from the embarrassing. " The object from the extreme viewpoint to the artist who did not create the work himself, but borrowed the contextual process of the art company

.  

    

  

https://en.wikipedia.org/wiki/Macy%27s_Thanksgiving_Day_Parade

การนำป็อปอายมาใช้ทำประติมากรรมอลูมิเนียมสีจัดจ้านของเจฟคูนมีมูลเหตุจกการใช้เนื้อหาเทศกาลพาเหรดบอลลูน ซึ่งต่อยอดจากบอลลูนชุดเก่าที่มีนิยามเหมือนละครใบ้รึการแสดงปาหี่ที่มีลูกโป่งเป็นองค์ประกอบของการแสดง และจัดแสดงงานเชิงตั้งคำถามกับพื้นที่จัดแสดงนานับประการ ดั่งคำตรง popeye POPART EYE OPENING”

The use of popeye to make Jeff Koon's bold aluminum sculpture is based on the use of the balloon parade content. Which is built on the old balloon set that has the definition of a mime or a juggling performance with balloons as an element of performance And exhibit questionable work with countless display areas as a direct popeye "POPART EYE OPENING"

ขณะเดียวกันหากมองเรื่องของการ์ตูนป็อปอายกับสังคมไทยนับเป็นเรื่องที่มีทั้งใกล้และไกลตัวในสังคมเนื่องจากหากเป็นแค่ผู้ดูสื่อบันเทิงทางโทรทัศน์อย่างเดียวจะไม่ทราบถึงวัตนาการของการตูนไทยซึ่งมีมานาตั้งแต่ยุคสมัยรัชกาลที่ 5 ซึ่งเมื่อครั้งสมัยรัชกาลที่6สื่อการ์ตูนก็คือ ดุสิตสมิต แค่ยังเป็นสื่อขณะทียุครัชกาลที่7มีการลอกเลียนตัวละครป็อปอายเกิดขึ้นซึ่งการ์ตูนเรื่องนั้นก็คือ ขุนหมื่น

At the same time, if looking at the story of Popeye comics with Thai society, it is both near and far away in society because if it is just a television entertainment viewer, only the unknown of the evolution of Thai cartoons has come. Since the reign of King Rama 5, which during the reign of King Rama VI, the cartoon media was Dusit Smit, just being a medium while the reign of King Rama 7 was imitating the Popeye character. Which the cartoon is brave

ขณะเดียวกันหากย้อนมองหุ่นป็อปอายสูบไปน์ และมีลายสัก ที่พบเห็นในไทย ซึ่งถือว่าแปลกทหารไทยชอบทำหุ่นจากสื่อที่มีองค์ประกอบจัดจ้านต้านสื่อที่เด็กควรใช้วิจารณญาณ

At the same time, if looking back, popeye puppet smokes and has tattoos that are seen in Thailand. Which is considered strange, Thai soldiers like to make puppets from media that have strong elements against media that children should use their judgment

บทความส่งท้ายจากการกล่าวตอน "จิตเหนือกล้ามเนื้อ" หากคุณสังเกตุการออกแบบตัวละตรเซ็กซี่ตุณจะพบว่าGene Deitch ออกแบบตั;ละครโอลีฟเรือนร่างผอมบาง ขณะทีมีการ์ตูนอีกเรื่องของGene Deitch นั้นก็คือ betty boops ซึ่งมีความเซ็กซี่มากกว่าโอลีฟ

The article concludes the episode "Mind Over Muscles" If you notice the design of the sexy body, you will find that Gene Deitch designed the character Olive, a thin body. While there is another cartoon by Gene Deitch, betty boops are more sexy than Olive.

แต่ขณะเดียวกันมีการ์ตูนยุคต่อๆมาหลากหลายที่พยายามออกแบบตัวละครให้มีความเซ็กซี่และให้ได้รับความนิยมเท่า betty boops ในอดีตเช่น Coolworld และ Roger Rabbits

At the same time, there are a variety of cartoons from the past that have tried to design characters that are as sexy and as popular as betty boops in the past, such as Coolworld and Roger Rabbits

ฉะนั้นสิ่งใดคือแก่นแห่งรสนิยมศิลปะประชานิยมอย่างแท้จริง

So Which One is Populist Art For …It’s all about audience attitude. 

บทวิจัยศิลปะเชิงวิพากษ์

Critical Art Analyze

Jeff Koons กับ อุตสาหกรรม ศิลปะกระแสนิยม และ ศิลปะแห่งการหยิบยืม ผู้สร้างทัศนคติกับสื่อบันเทิงเด็ก ลูกโป่ง

Jeff Koons and Industry, Pop Art, and the Appropriation Art Creator of Attitude to Children's Entertainment Media Balloons

\

Jeff Koons Balloon ©

Balloon Dog

Balloon Dog

oil on canvas 
102 x 143 inches
259.1 x 363.2 cm
© Jeff Koons
1995-1998

Balloon Dog (Blue)
Balloon Dog (Blue)

porcelain
15 3/4 x 18 7/8 x 6 3/16 inches,
40 x 48 x 15.8 cm
© Jeff Koons

Edition of 799 plus 50 APs
2021

A picture containing text, indoor, room, bathroom

Description automatically generated

A picture containing text

Description automatically generated

ศิลปะเชิงวิพากษ์ชุดนี้เกิดขึ้นจากสถาณะการณ์ที่คาดไม่ถึงของ เทศกาลศิลปะในอเมริกา ซึ่งเกิดอุบัติเหตุจากผู้ชมผลงานชนผลงานและทำให้ผลงานที่จัดในเทศกาลพังเสียหาย ท่ามกลางค่าเงินเฟ้อและความผันผวนของตลาดโลก ทำให้ค่าเงินถูกใช้เป็นมูลค่าของผลงานที่เสียหายในเทศกาลครั้งนี้

Graphical user interface, text, application

Description automatically generated

This Critical Art Essay begin from situation that unexpected of Us art fair That appear accident from viewer of art fair bump in to artwork and make art been crash Between tax vat and world market volatility make values from vat used to be price number in values of art in this US art fair

Graphical user interface, text, application

Description automatically generated

ประวัติศาสตร์ลูกโป่ง

A picture containing text

Description automatically generated

Illustration from the Luttrell Psalter (c. 1320 – c. 1340) depicting a pig bladder balloon

ลูกโป่งมีประวัติศาสตร์กล่าวว่า มีจุดเริ่มกำเนิดจากชนเผ่า Aztecs ไม่มีผู้ใดรู้อย่างแน่ชัด นักประวัติศาสตร์หลายคน เชื่อว่าศิลปะอาจมีจุดเริ่มต้น จากเฮอร์แมน บอนเนิร์ต จากสแครนตัน เพนซิลเวเนีย ซึ่งเป็นการบิดงอบอลลูนเป็นรูปทรงสัตว์โดยนักมายากลการประชุมในช่วงปลายทศวรรษที่ 1930 คนอื่นบางคนก็มีเชื่อว่า ประวัติศาสตร์ Aztecs อาจมีศิลปินจากบอลลูนคนแรก

No one knows for sure. Several historians believe the art may have gotten its start with Herman Bonnert from Scranton, Pennsylvania, who some believe started twisting balloons into animal shapes at magicians' conventions in the late 1930s. Others believe the ancient Aztecs may have been the first balloon artists.

https://wonderopolis.org/wonder/who-invented-balloon-animals

A group of sausages

Description automatically generated with medium confidence

หลักฐานข้อมูลมีกล่าวว่าลูกโป่งแรกเริ่มสร้างจากอวัยวะสัตว์ไม่ใช่วัสดุเคมีเหมือนเช่นยุคปัจจุบัน

Evidence suggests that the earliest balloons were made from animal organs, not chemical materials as they are today.

ต้นฉบับลูกโป่งสัตว์ ถูกผลิตจากสัตว์

The original balloon animals were made from animals

A picture containing text

Description automatically generated https://zephyrsolutions.com/original-balloon-animals-made-animals/

อุตสาหกรรมลูกโป่ง

Balloon Industrail

 Children inflating a bladder, painting c. 1773

นัยยะที่มีแฝงด้านลูกโป่งกับการสื่อสาร มีอยู้ในวัฒนธรรมเด็ก นั่นก็คือ การ์ตูน

ลูกโป่งคำพูดกับอารมณ์ที่แตกต่าง ก็เป็นสิ่งหนึ่งที่สื่อสารแฝงด้านจิตวิทยาในสื่อ “ลูกโป่ง”

Implications that Hidden in Balloon and communication have inside culture of kid and that culture is Cartoon

Balloon Of Paragraph and different emotion is one object that communicate hidden in Psychology in Balloon media

Shape

Description automatically generated

จิตวิทยาลูกโป่งกับเด็ก

ผลงานที่เชื่อมโยงสื่อสำหรับเด็กของเจฟฟ์ คูนส์ เรื่องบอลลูน สามารถอ้างอิงได้ถึงจิตวิทยา กรณี หากลูกโป่งแตก เด็กที่ได้ยินเสียงไม่ได้เพียงร้องไห้ แค่เพียงจากการตกใจเสียงเท่านั้น เด็กแฝงความเสียใจที่ของเล่นพังเช่นเดียวกัน และมีผลลัพท์ให้เด็กมีกริยารุนแรง

Psychology of balloons with children

Jeff Koons Media that connect objective of kids balloon can use in psychology theory such as If balloon brokenchildren that hear sound not just cry from shocked in sound only children hidden sadness of broken toy of them too  and result make children explicit mind

Graphical user interface

Description automatically generated

ลูกโป่งกับจิตวิทยาการสะกดจิต

Balloon and psychology of hypnosis

A picture containing scale, device, chain

Description automatically generated

EQUILIBRIUM ผลงานแรกเริ่มเดิมทีของเจฟฟ์ คูน มีการใช้ วิธีสื่อสาร ด้านการตลาด กับลูกบอลและยี่ห้อ โดยใช้กระบวนการติดตั้งเชิง โฆษณา แต่แฝงหลักจิตวิทยาด้านสะกดจิต ที่แปรค่าภาพเคลื่อนไหวจากโทรทัศน์ เป็นตู้สินค้าสะกดจิตให้ผู้รับชมตั้งคำถามกับ ยี่ห้อของวัตถุทรงกลมที่ถูกเลือกใช้

EQUILIBRIUM Art from first begin of Jeff Koons have function of communication market with Ball and Brand by install art by advertise but hidden psychology of hypnosis by transform movement of television to be hypnosis container for viewer argument about Brand name of circle objective

Three Ball 50/50 Tank (Spalding Dr. JK Silver Series, Wilson Home Court, Wilson Final Four)
Three Ball 50/50 Tank (Spalding Dr. JK Silver Series, Wilson Home Court, Wilson Final Four)

glass, steel, distilled water, and three basketballs 
60 1/2 x 48 3/4 x 13 1/4 inches 
153.7 x 123.8 x 33.7 cm 
Edition of 2
© Jeff Koons
1985

Three Ball Total Equilibrium Tank (Dr. J Silver Series), 1985
Three Ball Total Equilibrium Tank (Dr. J Silver Series)

glass, steel, sodium chloride reagent, distilled water, and three basketballs
60 1/2 x 48 3/4 x 13 1/4 inches 
153.7 x 123.8 x 33.7 cm 
Edition of 2
© Jeff Koons
1985

Three Ball Total Equilibrium Tank (Two Dr. J Silver Series, Wilson Supershot), 1985
Three Ball Total Equilibrium Tank (Two Dr. J Silver Series, Wilson Supershot)

glass, steel, sodium chloride reagent, distilled water, and three basketballs 
60 1/2 x 48 3/4 x 13 1/4 inches 
153.7 x 123.8 x 33.7 cm 
Edition of 2
© Jeff Koons
1985

อุบัติเหตุ และความเสียหายของศิลปะ

Accident Damage Of ArtText

Description automatically generatedA group of people in clothing

Description automatically generated with low confidence Gazing Ball (Perugino Madonna and Child with Four Saints)
Gazing Ball (Perugino Madonna and Child with Four Saints)

oil on canvas, glass, and aluminum
70 3/4 x 53 3/4 x 14 3/4 inches
179.7 x 136.5 x 37.5 cm
© Jeff Koons
2014-2015

A picture containing indoor

Description automatically generated

Art Damaged

องค์ประกอบเชื่อมโยงของผลงาน

บอลสีฟ้า มีความหมายถึง บุคคลที่3

บอลสีฟ้าหลากลูก คนปัจจุบันธรรมดาเอกพจน์

บอลสีฟ้าที่เกลือกกลิ้ง กริยาปัจจุบัน

บอลสีฟ้า ที่ถูกทอย อดีตที่เรียบง่ายและกริยาที่ผ่านมา

คำหยาบคาย หมายถึง เพื่อไปจาก(โดยเฉพาะบุคคลบุรุษ)

ผิดหวังทางเพศโดยการปฏิเสธการสำเร็จความใคร่หรือทันทีทันใด

blue-ball (third-person singular simple present blue-ballspresent participle blue-ballingsimple past and past participle blue-balled)

1. (slang, vulgar, transitive) To leave (a person, usually a man) sexually frustrated by denying them an orgasm or abruptly ending sexual contact.

https://en.wiktionary.org/wiki/blue-ball

ผลงานเชิงจิตวิทยา บอลสีฟ้า หากมองเพียงผิวเผิน งานอาจคล้ายการนำงานเก่ามากระทำการล้อเลียนรูปทรงเบิ้องต้นของลูกโป่ง ทรงกลม และกระจัดกระจายวางบนงานประติมากรรมกรีก

Psychology Art blue ball Gazing Ball if saw art just surface art might seem look like art that pick old art to parody first shape of balloon circle and split space and put on Greek sculpture

แต่ในเชิงจิตวิทยานั้น ทรงกลมไม่สามารถทรงตัวได้ง่ายๆในพื้นที่ของวัตถุต่างๆ การใช้พื้นที่จุดต่างๆของประติมากรรมกรีก ถูกคัดหาความสมดุลกับความสมบูรณ์จากพิ้นฐานซึ่งใช้เป็นฐานในการจัดวางรูปทรงประติมากรรม ที่รู้จักกัน เรื่อง Golden Ratio หรืออัตราส่วนทองคำ

But in Psychology circle object can’t control self balance at space of many object ,the way for used space on Greek sculpture been pass research balance and perfection from basic that been use in basic of sculpture shape set  that know in Golden Ratio

และจากสื่อดังกล่าวก็ยังถูกใช้ในการจัดวาง gazing ball ลงบนอัตราส่วนทองคำของจิตรกรรมที่ถูกพิมพ์จำลองแบบเชิง appropriation art (ศิลปะแห่งการหยิบยืม) ซึ่งหากผู้รับชมผลงานไม่เคยศึกษาด้านอัตราส่วนทองคำก็จะคิดเพียงเหมือน การติดบอลลูนตามจุดต่างๆของงาน เช่นผลงานนามธรรมเรื่องจุดสีต่างๆ ของศิลปิน Damien Hirst

And from this media objective passed chose to install gazing ball on Golden Ratio Of Printing Of Paint copy in way of appropriation art that art viewer if don’t pass learn in Golden Ration Might Thought seem look like put balloon in Around space of art seem like Abstract pf Color Point Of Artist Damien Hirst

Gazing Ball (Farnese Hercules)
Gazing Ball (Farnese Hercules)

plaster and glass 
128 1/2 x 67 x 48 5/8 inches 
326.4 x 170.2 x 123.5 cm 
© Jeff Koons
Edition of 3 plus AP
2013

Gazing Ball (Goltzius Hercules and Cacus)
Gazing Ball (Goltzius Hercules and Cacus)

oil on canvas, glass, and aluminum
87 3/4 x 60 x 14 3/4 inches
222.9 x 152.4 x 37.5 cm
© Jeff Koons Jeff Koons
2015

Gazing Ball (da Vinci Mona Lisa)
Gazing Ball (da Vinci Mona Lisa)

oil on canvas, glass, and aluminum
68 x 45 1/2 x 14 3/4 inches
172.7 x 115.6 x 37.5 cm
© Jeff Koons
2015

Gazing Ball (van Gogh Wheatfield with Cypresses)


Gazing Ball (van Gogh Wheatfield with Cypresses)

oil on canvas, glass, and aluminum
55 x 69 1/8 x 14 3/4 inches
139.7 x 175.6 x 37.5 cm

© Jeff Koons
2015

Gazing Ball (van Gogh Wheatfield with Crows)
Gazing Ball (van Gogh Wheatfield with Crows)

oil on canvas, glass, and aluminum
46 x 96 1/8 x 14 3/4 inches
116.8 x 244.2 x 37.5 cm
© Jeff Koons
2015



หลักหินจักระสีฟ้า

จักระส่วนลำคอถูกนำเสนอด้วยสีฟ้า สีถูกสื่อว่าสีฟ้านั้นเป็นสีที่ส่งผลกระทบต่อความผ่อนคลายในร่างกาย บางผู้คนก็ต่างนำเสนอสีฟ้า กับ การติดต่อสื่อสาร ความเคารพ และความเข้าอกเข้าใจ เพราะเหตุนี้ หินจักระส่วนลำคอ ต่างหลากหลายเฉดสีแห่งสีโทนฟ้า

The throat chakra is associated with the color blue. It's thought that blue has a calming effect on the body. Some people also associate blue with communication, honesty, and empathy. Consequently, throat chakra stones are various shades of blue

https://www.healthline.com/health/health-benefits-of-throat-chakra-stones

การละเล่นหินอ่อน

A picture containing colorful, several

Description automatically generated

หินอ่อน เป็นวัตถุทรงกลมขนาดเล็ก บ่อยครั้งสร้างจากกระจก ดิน เหล็ก พลาสติก หินโมรา หินต่างๆในขนาด และส่วนใหญามักขนาด ประมาณ 13มิลิเมตร (หนึ่งต่อสองนิ้ว) ในเส้นผ่าศูนย์กลาง ของเล่นเหล่านี้สามารถใช้เป็นสื่อสาระแห่งการละเล่น ซึ่งเรียกว่าการละเล่นหินอ่อน เช่นถูกจัดวางให้อยู่สถาณที่ดี ในการวิ่งของหินอ่อน หรือแข่งความเร็ว หรือใช้สร้างเช่นดั่งรูปทรงแห่งศิลปะ สิ่งนี้ยังถูกสะสมบ่อยครั้ง รวมไปจนถึงโหยหาอดีต และเพื่อสีสันแห่งสุนทรียศาสตร์ของผู้เป็นเจ้าของ

A marble is a small spherical object often made from glassclaysteelplastic, or agate. They vary in size, and most commonly are about 13 mm (1⁄2 in) in diameter. These toys can be used for a variety of games called marbles, as well being placed in marble runs or races, or created as a form of art. They are often collected, both for nostalgia and for their aesthetic colors.

Roman children playing with nuts, child sarcophagi circa 270–300. Museum Pio Clementino, Vatican

https://en.wikipedia.org/wiki/Marble_(toy)

กระบวนการทางบริบทแห่งบริษัทศิลปะ

“เกิดอะไรขึ้นเมื่อผลงานเกิดความเสียหาย หลังซ่อมแซม”

Art Market

What Happens When an Artwork Is Damaged beyond Repair

Elena Goukassian

Jul 11, 2019 11:33PM

A picture containing wall, indoor, floor, person

Description automatically generated

Promotional image for “No Longer Art: Salvage Art Institute” at Museo de Arte de Zapopan, Mexico, 2019. Courtesy of MAZ.

On December 24, 2008, one of Jeff Koonss famed balloon animals—an edition featuring a 10-inch-long red dog—fell and broke into several pieces. Five months later, after examining the sculpture and assessing the damage, insurance company AXA Art determined that it would cost more to repair than the sculpture was worth. AXA paid the owner the insurance premium, declaring the work a “total loss.” The pieces of the broken balloon dog were transported to a large AXA warehouse, where the dog joined hundreds of other “totalled” artworks.

In May 2009, the same month Koons’s sculpture officially exited the art market, New York–based artist Elka Krajewska was talking with her neighbor Rosalind Joseph, who worked at AXA in public relations at the time, about these warehouses for so-called “salvage art.” Krajewska was intrigued by the concept of what was once considered a work of art being demoted to an object with no value beyond its materials. In response, she came up with the idea for a museum of salvaged art, a place where these totalled former artworks could find new life in the conversations and philosophical questions they spark: What defines an artwork? How do we determine its inherent value? Is there such a thing as objective value?

A picture containing wall, indoor

Description automatically generated

Installation view of “No Longer Art: Salvage Art Institute”at Museo de Arte de Zapopan, Mexico, 2018. Courtesy of SAI.

Over the next three years, Krajewska registered her Salvage Art Institute (SAI), met with people at AXA, visited their warehouse, and—in concert with Columbia University’s Graduate School of Architecture, Planning, and Preservation—was able to secure a gift of about 40 damaged pieces for the institute’s collection. In late 2012, SAI opened its first exhibition, “No Longer Art,” at Columbia’s Arthur Ross Gallery, featuring its recently acquired collection of totaled art. Among the works were a torn painting by Alexandre Dubuisson and Koons’s broken balloon dog.

Although Krajewska is an artist, she thinks of SAI more as an educational tool or a means to spark discussion, as opposed to an art project. She said the value of displaying salvage art is the conversation. “It opens up your head and your understanding of what art can be and how we feel about it.”

Matthew Wagstaffe, Krajewska’s long-time assistant, concurred. “These things lie at the intersection of so many areas of expertise,” he said. The liminal status of these damaged works draws interest not only from the art and insurance worlds, but also the wider realms of law, economics, sociology, philosophy, and even literature. (In Ben Lerner’s 2014 novel, 10:04, there’s an “Institute for Totaled Art,” inspired by SAI.) Wagstaffe added that there’s a “strangeness in the objects,” as well as a “degree of accessibility to them,” despite the verbose insurance claims governing their status.

Non-art on tour

A picture containing person, indoor, floor, window

Description automatically generated

Visitors at “No Longer Art: Salvage Art Institute” at Museo de Arte de Zapopan, Mexico, 2018. Courtesy of SAI.

Ever since SAI’s first exhibition, the collection has been touring the world. Each exhibition is different, but they all have a few things in common: Visitors are encouraged to interact with and touch the objects; each object is displayed on a moving cart, so people can rearrange the exhibition space as they please; and if they want to find out more about the individual objects, visitors can flip through binders of redacted insurance claim documents tracing damage, declarations of total loss, and transfers of ownership.

At SAI’s most recent exhibition, at Mexico’s Museo de Arte de Zapopan, Wagstaffe said museum security “had trouble with the fact that viewers had to touch and engage with the art. It goes against the basic rule of a museum.”

“I picked up the Koons, and suddenly I was surrounded by security telling me to put it down,” Krajewska remembered. The guards called the museum’s director, which sparked a discussion of the meaning of the exhibition. Krajewska loved it. “There’s a playfulness around the concept of what we value,” she said. Ultimately, Krajewska and the security officers compromised: Visitors could touch the art, but they had to ask a guard for permission first.

A group of people looking at a painting

Description automatically generated with low confidence

Visitors at “No Longer Art: Salvage Art Institute” at Museo de Arte de Zapopan, Mexico, 2019. Courtesy of MAZ.

It’s not just museum guards who are uneasy about SAI’s collection, watching as visitors smudge a drawing with their fingers or put their hands through a hole in a painting. The shippers also worry. “Shipping is a tricky endeavor,” Wagstaffe said. “There’s a fear that when you re-engage, you bring back that value, so there’s never insurance on the shipment. You remove something from having monetary value and, at every turn, people are trying to bring it back into that.”

At every step, Krajewska and Wagstaffe are diligent to not let any object in SAI’s collection gain value. It’s one of SAI’s nine policies, which collectively read as a kind of manifesto. The first policy is akin to a mission statement: “SAI is a haven for all art officially declared as total loss, removed from art market circulation and liberated from the obligation of perpetual valuation and exchangeability.” An important part of this liberation is the removal of the artist’s name from the object. (An artist’s signature creates value, after all.)

The seventh policy mandates: “The signature of the adjuster meets and cancels the signature of the artist.” In a further effort to liberate its damaged works, when SAI displays its collection, the pieces’ titles list their object number, materials, history of damage, and former artist and title—for example, SAI 0015: materials: aluminum, porcelain; size: 10” x10” x 3”; damage: 12/24/2008, shattered in fall; claim: 05/11/2009; total loss: 05/20/2009; production: 1995; artist: Jeff Koons; title: Red Balloon Dog, Ed. 51/66.

Embracing change and chance

A picture containing indoor, floor, wall, room

Description automatically generated

Installation view of “No Longer Art: Salvage Art Institute” at Museo de Arte de Zapopan, Mexico, 2019. Courtesy of MAZ.

Inevitably, pieces in the SAI collection undergo further damage, and Krajewska loves how they change over time. The collection includes a diptych drawing made with gunpowder that people tend to smudge with their fingers while handling; when they touch another object afterward, they leave gunpowder fingerprints behind. These kinds of acts connect viewers to the objects, but also tie the objects to one another in a very unique way. Krajewska documents these further degradations in extensive reports on individual objects she keeps in her studio. She sees them as living objects, and her documentation is a history of their lives.

Amid all the meticulous documentation of SAI’s activities and collection, there’s an equally strong element of chance to the project. Krajewska is the first to admit that SAI was formed under extremely serendipitous circumstances: the neighbor who happened to work at AXA Art; AXA Art’s then-CEO Christiane Fischer’s improbable enthusiasm for the project; Columbia University’s initial willingness to support it. The chance encounters didn’t stop there. Ben Lerner wrote about a fictionalized SAI because Krajewska liked how he described art in his first novel, Leaving the Atocha Station (2011), and called him out of the blue to talk about her new project. Wagstaffe met Krajewska because a friend of his had a studio next to hers. Most of SAI’s travelling shows are the result of curators asking to borrow certain objects or the whole collection. And, at the root of the institute, there’s the randomness of how objects get damaged in the first place.

There’s more chance in SAI’s immediate future: In May, Columbia told Krajewska that the SAI collection would have to move out of their storage space before the end of the year, so Krajewska and Wagstaffe are looking into other options—including a dream of transferring everything to permanent display on a houseboat. Krajewska is an avid sailor, so the problems of both storage and shipping would be solved in one fell swoop. Plus, as Wagstaffe pointed out, “marine insurance marked the early days of insurance, and sailing through international waters means even more liberation for the collection.”

Over time, Wagstaffe has become fascinated with the very idea of insurance, which seeks to anticipate that which can’t be foreseen. “We’re up against things that exceed our ability to change them,” he said. “There’s a strangeness in humans trying to deal with disaster in this very dry language.”

New values

Last fall, Krajewska was preparing SAI’s collection for shipment to Mexico when she came across an unopened box from the original 2012 shipment of works from the AXA warehouse. Inside she found a large, gold pendant with an etching of a bearded face and a large dent suffered in apparent fall. The signature was still legible: “Picasso.”

Around the same time, Therese Patricia Okoumou—the woman who climbed the Statue of Liberty on July 4, 2018, in protest of the separation of migrant families at the U.S.–Mexico border—was found guilty of committing federal crimes. As Okoumou was preparing for her sentencing, Krajewska was working on a special SAI project she said would “allow young students preparing for college in the humanities to interact with our inventory on their own terms,” she said. “Patricia seemed a perfect community liaison for that program.” When Krajewska learned the judge might be more lenient in sentencing Okoumou if she had an employment opportunity lined up, she swiftly wrote up a job offer letter to present to her prior to sentencing.

Krajewska showed up to federal court last March for Okoumou’s sentencing wearing the Picasso pendant around her neck as a kind of good-luck charm. Okoumou avoided jail time and was let off with probation. For Krajewska, the episode showed the pendant had taken on new “cultural value.” After all, it hasn’t been a “real” Picasso in years.

Elena Goukassian

https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-artwork-damaged-repair

24 12 2008 หลังผลงาน หมาสีแดง ขนาด 10 นิ้ว ของเจฟ คูนเกิดอุบัติเหตุผลงานแตก Salvage Art เป็นคำที่ถูกใช้เรียกผลงานที่เกิดอุบัติเหตุขณะจัดแสดง

24 12 2008 Accident damaged of art after red ballon dog size 10 inches of jeff koon have accident and broken  Salvage Art word appear for used to call accident art between in exhibition

Graphical user interface, application

Description automatically generated

อุบัติเหตุขณะจัดแสดงครั้งล่าสุดที่ผ่านมาเมื่อวันที่  20 2 2023 จึงเป็นเหมือนการย้ำเตือนกระแสตลาดโลกในตระหนักถึงมูลค่าของผลงานและความปลอดภัยทางด้านระบบการรักษาความปลอดภัยนิรรศการ อุตสาหกรรมการติดตั้งผลงาน รวมไปจนถึง อุตสาหกรรมการขนส่งศิลปะ

NEWS of New Accident damaged art between have exhibition that just pass in  20 2 2023 So Been Look Like Repaet world marketing for thought trough valuse of art work and security system in art security industry of art instalation and also art transport system term

Balloon Dog (Blue)
Balloon Dog

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
121 x 143 x 45 inches 
307.3 x 363.2 x 114.3 cm 
© Jeff Koons
5 unique versions (Blue, Magenta, Yellow, Orange, Red)
1994-2000

Graphical user interface, text, application

Description automatically generated

และทำให้ย้อนมองไปถึงจำนวนของผลงานต่างๆที่เกิดจากระบบการผลิตครั้งต่างๆของศิลปะPop Art ซึ่งมูลค่าขึ้นอยู่กับครั้งและจำนวนการผลิตอีกด้วย ซึ่งผลงาน balloon dog มีการผลิตยาวนานถึง20ปี

And make us look back to number of many art that appear by industrial market system of Pop Art that’s values Art is up on time of how many of art made too and that have in balloon dog pass long trough 20 years

"ศิลปะแห่งการหยิบยืม จากผู้สร้างทัศนคติกับลูกโป่ง เจฟคูน และวัตถุแห่งโลกการ์ตูนที่ถูกหยิบ ยืมป็อบอาย"

วัตถุจากมุมมองสุดโต่งกับศิลปินผู้ไม่ได้สร้างงานด้วยตนเองแต่หยิบยืมแบบมี กระบวนการทางบริบทแห่งบริษัทศิลปะ

การนำป็อปอายมาใช้ทำประติมากรรมอลูมิเนียมสีจัดจ้าน

ของเจฟคูนมีมูลเหตุจากการใช้เนื้อหา เทศกาลพาเหรดบอลลูน ซึ่งต่อยอดจากบอลลูนชุดเก่าที่มีนิยามเหมือนละครใบ้รึการแสดงปาหี่ที่มี ลูกโป่งเป็นองค์ประกอบของการแสดง และจัดแสดงงานเชิงต้ังค าถามกบัพืน้ที่จัดแสดง นานับประการ ดั่งคำตรง popeye

 “ POPART EYE OPENING”

"The art of borrowing From the creator of the attitude to Jeff Koon's balloon and the object of the comic world that has been borrowed from the embarrassing. "

The object from the extreme viewpoint to the artist who did not create the work himself, but borrowed the contextual process of the art company.       

The use of popeye to make Jeff Koon's bold aluminum sculpture is based on the use of the balloon parade content. Which is built on the old balloon set that has the definition of a mime or a juggling performance with balloons as an element of performance And exhibit questionable work with countless display areas as a direct popeye

"POPART EYE OPENING"

Popeye (Blue) 

Popeye

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
80 x 59 1/2 x 1 6/25 inches
203.2 x 151.1 x 3.1 cm
© Jeff Koons
5 unique versions (Blue, Green, Orange, Red, Yellow)
2004-2009

Olive Oyl (Yellow)

Olive Oyl

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
71 13/16 x 59 1/2 x 1 1/4 inches
182.4 x 151.1 x 3.2 cm
© Jeff Koons
5 unique versions (Yellow, Blue, Green, Orange, Red)
2004-2009

Popeye Train (Birds)  Popeye Train (Crab)


Popeye Train (Birds)

oil on canvas
108 x 84 inches
274.3 x 213.4 cm
© Jeff Koons
2009
\


Popeye Train (Crab)

oil on canvas
108 x 84 inches
274.3 x 213.4 cm
© Jeff Koons
2008

   

Popeye
Popeye

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
78 x 51 3/4 x 28 1/2 inches
198.1 x 131.4 x 72.4 cm
© Jeff Koons
Edition of 3 plus AP
2009-2011

Popeye
Popeye

granite and live flowering plants
78 x 52 3/8 x 28 3/8 inches
198.1 x 133 x 72.1 cm
© Jeff Koons
Edition of 3 plus AP
2009-2012

ประเพณีเทศกาลบอลลูนอเมริกา

America's Balloon Festival Traditions

A person wearing a helmet

Description automatically generated with low confidence Snoopy Balloon

A group of children sitting in front of a large balloon

Description automatically generated with low confidence Snoopy Balloon

  Popeye Balloon

A picture containing sky, outdoor, person

Description automatically generated Popeye Balloon

สิ่งใดคือของเล่นในประวัติศาสตร์กรีก

ในตำนาน กล่าวไปถึงประวัติศาสตร์กรีกลัทธิ Orphism เทพเจ้าไตตัน ใช้ของสะสมแห่งของเล่น กระจก ลูกแอปเปิ้ลทองคำ กระดูกข้อนิ้ว ตุ๊กตา และของเล่นของปั่น เพื่อเปลี่ยนเส้นทางทารก Dionysus ความสนใจในพลังซี่ง ซีอุส มีความยินยอมต่อเขา และประสบความสำเร็จ ล่อลวงเขา

The Toys of Dionysus and Their Religious Significance

In a myth related to the ancient Greek mystery cult of Orphism, the Titans used a collection of toys — a mirror, golden apples, knucklebones, dolls, and spinning toys (a kohnos, and a rhombos) — to divert infant Dionysus' attention from the powers which Zeus had granted him, and successfully lure him.

https://www.thecollector.com/toys-dionysus-mysteries/

ผลงานช่วงปีเดียวกันกับลูกโป่งสุนัข ของเล่นของปั่นถูกหยอกล้อ ด้วยสื่อของเล่นดินปั้นหุ่น เชิงปั่นความคิดของผู้ชมผลงาน ด้วยรูปทรงนามธรรม จากค่าศิลปะสีสันที่เด็กเป็นผู้กระทำซึ่งถูกเลือกใช้สร้างผลงานเชิงลูกโป่งขนาดใหญ่ ขณะเดียวกันเองก็มีการสร้างผลงาน เชิงรูปทรงคู่ขนานและใช้รูปทรงกับการจัดวางหยอกล้อและมีคำตอบในตัวของผลงานเอง

Play-Doh


Play-Doh

oil on canvas
131 1/4 x 111 1/4 inches
333.4 x 282.6 cm
© Jeff Koons
1995-2008

Art from same year with Balloon Dog spinning toy been use teasing by toy of kids puppet clay in way of brainstorm viewer by abstract shape from values of color art that kids been person that do and pass chosen to make big balloon art work In same time have art made by shape contrast and used shape and installation teasing that art have answers in self art objective

Play-Doh (Version 1)


Play-Doh

polychromed aluminum
124 x 152 1/4 x 137 inches
315 x 386.7 x 348 cm
© Jeff Koons
5 unique versions
1994-2014

Colored Balls (Pyramid)


Colored Balls (Pyramid)

Contribution to 2020Solidarity, which ran from 9 April until 10 August 2020, for Between Bridges

2020Solidarity was a project organized by Wolfgang Tillmans’s foundation Between Bridges, aimed at helping cultural and music venues, community projects, independent spaces, and publications that are threatened by the crisis in 2020. Each poster was offered as an unlimited edition during a limited time.

poster
23 3/8 x 16 1/2 inches
59.4 x 42 cm
© Jeff Koons
2019

ANTIQUITYผลงานกับความหมายลดทอนคำแสลงกับคำว่าลูกโป่ง

ANTIQUITY Art And Mean Soft
Attenuate On Slang Word Balloon

ลูกโป่ง คำหยาบคาย มีความหมายถึง หน้าอก โดยเฉพาะ หน้าอกขนาดใหญ่

balloons

vulgar slang Breasts, especially particularly large ones.

https://idioms.thefreedictionary.com/balloon

The Bath of Venus', Charles Shannon, 1898–1904

Metallic Venus
Metallic Venus

mirror-polished stainless steel with transparent color coating, live flowering plants
100 x 52 x 40 inches
254 x 132.1 x 101.6 cm
© Jeff Koons
2010-2012

A picture containing mammal

Description automatically generated

Balloon Venus (Magenta)
Balloon Venus

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
102 x 48 x 50 inches
259.1 x 121.9 x 127 cm
5 unique versions (Magenta, Red, Violet, Yellow, Orange)
2008-2012

Balloon Venus Dolni Vestonice (Yellow)
Balloon Venus Dolni Vestonice

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
109 1/8 x 43 13/16 x 28 1/4 inches
277.2 x 111.3 x 71.7 cm
© Jeff Koons
One of five unique versions (Magenta, Red, Violet, Yellow, Orange)
2013-2017

·        Balloon Venus Hohlen Fels (Magenta)
Balloon Venus Hohlen Fels

·        mirror-polished stainless steel with transparent color coating
101 x 74 1/16 x 65 1/4 inches
256.5 x 188.1 x 165.7 cm
© Jeff Koons
One of five unique versions (Magenta, Orange, Yellow, Red, Violet)
2013-2019

Balloon Venus Lespugue (Red)
Balloon Venus Lespugue

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
105 1/16 x 48 13/16 x 41 3/16 inches
266.9 x 124.1 x 104.7 cm
© Jeff Koons
5 unique versions (Yellow, Red, Violet, Orange, Magenta)
2013-2019

Balloon Venus Lespugue (Red) Photo: Ela Bialkowska, Courtesy Palazzo Strozzi

ผลงานกับการรูปทรงทดแทน  หักล้างผลงานพังทลาย

การดึงผลงานภาพวาดเก่าเรื่องจุดกำเนิด รูปทรงกลมของ Cracked Egg (ไข่อีสเตอร์ที่แตก) เนื่องจากเป็นสื่อของเทศกาลเชิงคริสตศาสนา จึงเป็นรูปทรงที่แม้เป็นความคมของสภาพวัตถุแต่เป็นรูปทรงเชิงจุดกำเนิด ดังนั้นจึงใช้หักล้างค่าผลงานต่างๆที่พังทลายได้เชิงรูปธรรม และนามธรรม

Cracked Egg
Cracked Egg

oil on canvas 
128 x 99 5/16 inches
325.1 x 252.3 cm 
© Jeff Koons
1995–1999

Artwork and shape replace confute art that tumbledown.

The way is pick old painted art of beginning circle shape of Cracked Egg (Break of Easter Egg) because been media of religion so been shaped that may been sharp of object condition so can used for replace many of art that tumbledown in Unabstracted and Abstracted

Cracked Egg (Blue)
Cracked Egg

mirror-polished stainless steel with transparent color coating 
two parts: 65 x 62 5/8 x 62 5/8 inches (bottom), 39 3/8 x 62 5/8 x 62 5/8 inches (top)
165.1 x 159.1 x 159.1 cm (bottom), 100 x 159.1 x 159.1 cm (top)
© Jeff Koons
5 unique versions (Blue, Red, Magenta, Violet, Yellow)
1994-2006

ปกรณัมโบราณที่มีสุกรเป็นสื่อแทนการบูชาสัตว์

Old Ancient God and Goddess That Pig Been Animal Worship

 Freyr and Freyja and their pet-boar

 

12th century French depiction of pig-tending

หากย้อนไปศึกษา หรือค้นคว้าเรื่องสุกรกับหลากหลายศาสนา จะพบว่าสุกรถูกจัดเป็นสัตว์ชั้นต่ำ และมีภาพวาดประวัติศาสตร์เพียงค่าการสื่อสาร ด้านการล่าสุกร และมีน้อยมากที่เป็นภาพที่เด็กรับรู้ได้ อย่างไม่ใช่ภาพที่โหดร้ายป่าเถื่อน มักมีเพียงภาพเชิงเทพบูชาก่อนยุคศาสนาที่ไม่โหดร้าย

Ushering in Banality
Ushering in Banality

polychromed wood 
38 x 62 x 30 inches 
96.5 x 157.5 x 76.2 cm 
© Jeff Koons
Edition of 3 plus AP 
1988

If look back to research or analyze about pig by any religion might found pig have been set-in low-class animal and have old century illustration just communicate in pig been hunt and have less in picture that children can know in by not been violence and have just picture God Worship before religion century that not violence

Inflatable Pig Costume – Designed for Armitage Ballet by Jeff Koons (1988-89)

Inflatable Pig Costume

Koons designed Inflatable Pig Costume for the Armitage Ballet production Contempt.

polyvinyl figure with battery driven inflation motor
84 inches (H)
213.3 cm (H)
© Jeff Koons
1988-1989

หากจะค้นหากระบวนการในการมองผลงานที่แฝงนัยยะด้านสื่อเด็กความทรงจำวัยเด็ก กับอุบัติเหตุ และความเสียหายของศิลปะที่เกิดขึ้นในผลงานของเจฟคูน มีสิ่งที่สามารถใช้มองและตระหนักถึงเทียบเคียงได้สิ่งหนึ่ง นั่นก็คือ กระปุกออมสินหมู ซึ่งเป็นวัตถุที่มีและปรากฎในหลายประเทศซึ่งนอกจากเป็นวัตถุแล้ว ก็ยังมีวัตถุปรากฎเป็นของเล่นอีกด้วย

การแตกสลายของวัตถุที่ภายนอกก็มีคุณค่าเชิงของเล่นของตกแต่งเชิงศิลปะเชิงหนึ่ง ขณะกาลเวลาเพิ่มให้วัตถุมีคุณค่าเมื่อถูกทำลาย ซึ่งอาจทำให้ผลงานที่พังทลายจากอุบัติเหตุ ไม่สูญเปล่าจากค่าดั้งเดิมด้าน บอลลูน

If want to research art process hidden implication

inside viewer that child media, childhood memories with an accident and art damage that appear in art of Jeff Koons have object that can look and thought deep trough and compare one object that object is Piggy Bank That been object appear in many country and that more than object It’s appear in toy too Broken of objective that outside have value in toy decoration in art style and time make more object values when it been break and might make art with an accident not useless from first main balloon art idea

A picture containing floor, indoor

Description automatically generated  

A picture containing person, ground

Description automatically generated

A picture containing floor, indoor, turtle

Description automatically generated

A picture containing floor, indoor, wall, shaped

Description automatically generated

Monkey (Red)
Monkey

mirror-polished stainless steel with transparent color coating
59 1/2 x 70 4/5 x 1 1/4 inches
151.1 x 179.7 x 3.2 cm
© Jeff Koons
5 unique versions (Red, Green, Orange, Blue, Yellow)
2004-2009

ท่ามกลางสถาณะการณ์สังคมศิลปะออนไลน์กับสังคมการตลาด สื่อศิลปะแห่งการหยิบยืม ทำให้เกิดค่าผันผวนในสังคมศิลปะนิเทศศิลป์และศิลปะทัศนศิลป์ ด้านการหยิบยืมผลงาน และข้ามไปสู่ Non Fungible Tokens หรือการฉกฉวยผลงานโดย เน้นเพียงการตลาดและสื่อที่เป็นการตลาดโลกสากลและห้วงตลาดการเงินแห่งโลกปัจจุบัน ที่ เรียกว่า Bitcoin แต่กระนั้น copyright ซึ่งเป็นหลักของศิลปินทัศนศิลป์ ที่แตกต่างจากการตลาดเชิงนิเทศศิลป์ ที่เป็นคำว่าtrademark

หากลองดูในผลงานทีเจฟฟ์ คูนเคยสร้างสรรค์ เนื่องจากเป็นศิลปะเชิงป็อปอาร์ตซึ่งมีกลไกที่สนองกับการตลาดเป็นทุนหลักอยู่แล้ว งานจึงมีค่า ศิลปะแห่งการหยิบยืม มากกว่ากลไกเชิง NFTซึ่งรูปแบบบางครั้งก็เสมือนการกระทำงานศิลปะเชิงปะติด(Collage)ซึ่งเป็นหนึ่งหลักเชิงงานPhotoshopของงานนิเทศศิลป์ ขณะการทำซ้ำเชิงภาพพิมพ์Silkscreenเป็นเสมือนคู่ขนาน ของ งานศิลปะเชิงNFT

 

แต่ทั้งนี้เพราะเจฟฟ์ คูน มีบริษัทซึ่งระบบการทำงานมีการใช้เป็นพื้นที่สำหรับให้ผู้คนศึกษารูปแบบเชิงอุตสาหกรรมการตลาด เป็นทุนหลัก กลไกจึงเหมือนเป็นการศึกษาความแปรผันของโลกศิลปะ ค่านิยามของงานPop Art และงาน Appropriation Art จึงแปรผันเป็น NFT เชิงเพิ่มเติมเสริมแต่ง งานเก่าให้มีคุณค่ากว่าแรกเริ่ม

Monkey TrainMonkey Train (Birds)
Monkey Train

silkscreen with archival pigmented inkjet on Somerset paper
32 7/8 x 26 1/8 inches
83.5 x 66.3 cm
© Jeff Koons
Edition of 40 plus 10 APs
2007

Monkey Train (Birds)

silkscreen with archival pigmented inkjet on Somerset paper
32 7/8 x 26 1/8 inches
83.5 x 66.3 cm
© Jeff Koons
Edition of 40 plus 10 APs
2007

Between Situation of Social Artist online and socials art Marketing appropriation art make Volatility in art social communication design art and Visual art in the side borrow artwork and cross step to Non Fungible Tokens or stole art by just focus in marketing and media that been world marketing and money financial market of the present world that’s call Bitcoin but anyway copyright that been main of visual artist that different from marketing of communication art that used trademark word

If look back inside old art that Jeff Koons made because art been POP ART style that have marketing technic all ready, so art have status of appropriation art more than Non Fungible Tokens technic such same as do collage art that been process in photoshop of communication design while copy picture in silkscreen is contrast of NFT art way

But anyway, because Jeff Koons have company that work system have used for been space for people learn market of industrial system in main point so technic been like learn in world change marketing of art job definition of Pop Art and Appropriation Art transfer in Non Fungible Tokens additive old work to be more valuable than the beginning

Monkey Train (Dots)Monkey Train (Orange)
Monkey Train (Dots)

silkscreen with archival pigmented inkjet on Somerset paper
32 7/8 x 26 1/8 inches
83.5 x 66.3 cm
© Jeff Koons
Edition of 40
 plus 10 APs
2007

Monkey Train (Orange)

silkscreen with archival pigmented inkjet on Somerset paper
32 7/8 x 26 1/8 inches
83.5 x 66.3 cm
© Jeff Koons
Edition of 40 plus 10 APs
2007


ผลงานศิลปะบำบัด

ผลงานการตลาดชุดนี้ เป็นงานพาณิชเชิงการกุศล เชิงภาพประกอบ ที่จัดติดลงบนอุปกรณ์การแพทย์ของหน่วยกุมารเวชศาสตร์ ซึ่งการติดภาพลงบนอุปกรณ์การแพทย์เป็นกระบวนการหนึ่งในการลดความกังวลของเด็กเมื่อต้องถูกรักษาด้วยอุปกรณ์การแพทย์ขนาดใหญ่

 Art Therapy Project

This series of marketing works It's a charity business in illustration art that install by put installation sticker on medical equipment of the Pediatrics Unit And the reason that stick picture in medical equipment is been some one operation for make less in panic of children when they must meditate from big size of medical equipment

Monkey – RxArt CT Scanner by Jeff Koons (2010)

RxArt CT Scanner for Advocate Children's Hospital

Koons desgined the RxArt Jeff Koons CT Scanner, featuring Monkey, for the Advocate Children’s Hospital. Images of Balloon Dog (Red), Donkey, and Hanging Heart (Violet/Gold) were installed on the surrounding exam room walls in the hospital’s radiology department.

© Jeff Koons
2010

วัฒนธรรมไทย งานวัดกับลูกโป่ง

Thailand Culture Temple Fair

A crowd of people at a carnival

Description automatically generated with medium confidence

Diagram

Description automatically generatedText, letter

Description automatically generated

A picture containing person, outdoor, posing

Description automatically generated

Art Magazine Ads (Art in America)', Jeff Koons, 1988–9

A picture containing red, curtain, colorful

Description automatically generated

Village and Elsewhere: Jeff Koons’ Untitled, Cindy Sherman’s Untitled, and Thai Villagers, 2011

Araya Rasdjarmrearnsook

Miami Beach 2019

Tyler Rollins Fine Art

Photography

digital pigment print

Artwork size

71.1 x 95.9 (cm)

28.0 x 37.8 (inch)

https://www.artbasel.com/catalog/artwork/91824/Araya-Rasdjarmrearnsook-Village-and-Elsewhere-Jeff-Koons-Untitled-Cindy-Sherman-s-Untitled-and-Thai-Villagers

อารยา ราษฎร์จำเริญสุข

Araya Rasdjarmrearnsook

Araya Rasdjarmrearnsook Groundbreaking Film and Video Artist

วัฒนธรรมไทย งานวัดกับลูกโป่ง เป็นสิ่งทีถูกใช้ในการหยอกล้อ และนำเสนอภาพถ่ายจาก Jeff Koons ชุด Art Magazine Ads (Art in America)', Jeff Koons, 1988–9 ซึ่งภาพเป็นการแฝงปาร์ตี้ปาเค้ก ในผลงาน Village and Elsewhere: Jeff Koons’ Untitled, Cindy Sherman’s Untitled, and Thai Villagers, 2011 โดย อารยา ราษฎร์จำเริญสุข

 ประเด็นที่ดูคล้ายล้อเลียนชื่อเจ้าของผลงานกับศาสนาในเรื่อง เจฟฟ์ คูนส์ กับหลวงพ่อคูณ เป็นการสร้างโดยใช้ศิลปะแห่งการหยิบยืม แบบที่ซื่อตรงจนคล้ายคัดลอกหรือหยิบผลงานจริง จัดวางในพื้นที่ภาพถ่าย แต่ทั้งนี้สามารถมองเทียบการใช้ gazing ballในการเสริมแต่งองค์ประกอบด้านปัจจัยแห่งสัญญะ

 ในขณะค่ากลับกันการนำเสนอใช้แสดงค่าการนำศิลปะประชาชนชนชั้นล่าง เช่น ชาวนา หรือคนวัด ที่มีวิธีการนำเสนอบรรยากาศคล้ายคลึงภาพบรรยากาศ การฉายหนังกลางแปลงในวัดวาอารามในยุคสมัยอดีต ซึ่งผลงานมีทั้งภาพถ่ายและวิดิทัศน์

A group of people sitting in a forest watching a presentation

Description automatically generated with low confidence

Araya Rasdjarmrearnsook, Two Planets: Manet’s Luncheon on the Grass and the Thai Villagers, 2008, still from a color video, 16 minutes.

Thailand Culture Temple Fair and balloon is one subject that used for teasing and introduce photo from Jeff Koons  Art Magazine Ads (Art in America)', Jeff Koons, 1988–9 and because of picture hidden in story of thrown cake teasing party inside artwork Village and Elsewhere: Jeff Koons’ Untitled, Cindy Sherman’s Untitled, and Thai Villagers, 2011 by Araya Rasdjarmrearnsook

The reason that art look like teasing in Name of Art Owner and religion Jeff Koons and  Thailand Monk Father Koon and made by appropriation art that upright seem as like copy art or pick real art for install in space that used for photograph but anyway can look compare in way of used gazing ball for fill part subjective of signature

In contrast way of presentation use art for present exhibit people in low class people such as Farmer or People inside Thailand temple process of art shown

atmosphere analogous in picture of atmosphere of show outdoor cinema in temple theater in old generation that artwork been in Photograph and

Video Art

และสิ่งนี้คือการเชื่อมโยง ของวัฒนธรรมประเทศไทยและสังคมโลก ซึ่งสิ่งนั้น ยังคงต้องติดตาม และเชื่อมโยงต่อไป โดย สิ่งที่จิตใจของตนเองสนใจในผู้คน ระหว่าง ระบบสื่อบันเทิงในโลกศิลปกรรม

And This Is Connection Of Thailand Culture and World Social That Still Must Follow And Continue By Self Mind Interest In People

Between Entertainment System Inside World Art

A picture containing text, indoor, computer, keyboard

Description automatically generated

........

บรรณาณุกรม

Bibliography

Artwork Picture

http://www.jeffkoons.com/

who invented balloon animals

https://wonderopolis.org/wonder/who-invented-balloon-animals

The original balloon animals were made from animals

https://zephyrsolutions.com/original-balloon-animals-made-animals/

blue-ball

https://en.wiktionary.org/wiki/blue-ball

Health benefits of throat chakra stones

https://www.healthline.com/health/health-benefits-of-throat-chakra-stones

Marble(toy)

https://en.wikipedia.org/wiki/Marble_(toy)

What Happens When an Artwork Is Damaged beyond Repair

https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-artwork-damaged-repair

The Toys of Dionysus and Their Religious Significance

https://www.thecollector.com/toys-dionysus-mysteries/

Slang Word Balloon

https://idioms.thefreedictionary.com/balloon

Village and Elsewhere: Jeff Koons’ Untitled, Cindy Sherman’s Untitled, and Thai Villagers, 2011

https://www.artbasel.com/catalog/artwork/91824/Araya-Rasdjarmrearnsook-Village-and-Elsewhere-Jeff-Koons-Untitled-Cindy-Sherman-s-Untitled-and-Thai-Villagers




Profile

 

ประวัติผู้สร้างสรรค์งาน

 

     นาย ภาณุภณ สุขศรี เกิดวันจันทร์ ที่ 11 ตุลาคม พุทธศักราช 2526 ที่อำเภอ ศรีราชา จังหวัดชลบุรี สำเร็จการศึกษาระดับชั้นมัธยมปลาย จาก โรงเรียน สาธิตจุฬาลงค์กรณ์มหาวิทยาลัย ในปีการศึกษา 2543 และ เข้าต่อในหลักสูตรศิลปบัณฑิต ที่ คณะศิลปกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ เมื่อพุทธศักราช 2544 โดยมีผลงานนิทรรศการศิลปะที่เข้าร่วมจัดแสดงต่างๆดังนี้

 

     นิทรรศการศิลปะ “Establish” สถาบันปรีดี พนมยงค์ เขต ทองหล่อ กรุงเทพมหานคร

     นิทรรศการศิลปะ “Trick” On Art Gallery เขตพญาไท กรุงเทพมหานคร

     นิทรรศการศิลปะ “Re-Act” สถาบันปรีดี พนมยงค์ เขต ทองหล่อ กรุงเทพมหานคร

     นิทรรศการศิลปะ  "The Pancakes & Booze Art Show 2025" 

 

 อาศัยอยู่บ้านเลขที่ 138/1 ซอย ปุณณวิถี 6 สุขุมวิท 101 แขวง บางจาก เขต พระโขนง กรุงเทพมหานคร 10260  โทรศัพท์ 02-332-4315,02-332-74577

 

PANUPON SUKHSRI 

138/1 Sukhumvit 101 (Punnavithi 6)

Bangchak, Prakhanong

Bangkok 10260

e-mail:

panuponsukhsri_1983@hotmail.com panuponapiwat@gmail.com

 

  P.S. NOON     運命の午後のメモ

                                                          Unmei no gogo no memo                                                          

จดหมายเหตุ ยามบ่าย แห่ง ปัจฉิมลิขิต

 

OBJECTIVE:                                    To work in a position where I can use my educational background and skills in art

 

EDUCATION:                                   BFA Visual Arts, Bangkok University, Pathumthani, 2008

 

 

WORK EXPERIENCE:                   Freelance Artist , 2012 - Present

      photographerฯ

      painter ฯ

      logo designer ฯ

 ๏     superflat ฯ

      Art Therapy  ฯ

 

PERSONAL ATTRIBUTES:                willing to learn ฯ

   honest ฯ

   responsible ฯ

 able to follow directions ฯ

 

SKILLS:                                                 proficient in Microsoft Office and Adobe ฯ











ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น